Miért a Dietinfó? Diéták Fogyókúra Baba-mama Receptek Fórum Webshop Böjt Alternatív
Hizlal a mesterséges édesítő?
| 2008-10-18 10:24:16

Nemrég megjelent egy közlemény, mely szerint az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerrel készült ételek fogyasztása nem segíti elő a fogyást, sőt, éppen ellentétes hatást fejt ki.
Ismerősömnek ajánlom Kinyomtatom
A Behavioral Neuroscience-ben nemrég megjelent egy közlemény, mely szerint az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerrel készült ételek fogyasztása nem segíti elő a fogyást, sőt, éppen ellentétes hatást fejt ki.

Egyelőre csak állatkísérletekben bizonyították, hogy a kalóriamentes édesítőszerek megnehezítik a táplálékbevitel kontrollálását és így a testtömeg csökkentését.

A Purdue Egyetem Táplálkozási Magatartást Kutató Központjának pszichológusai glükózzal (melynek kalóriatartalma az asztali cukorral megegyezően 15 kalória teáskanalanként), illetve kalóriamentes szaharinnal édesített joghurtot etettek patkányokkal. A szacharinnal etetett állatok később több kalóriát fogyasztottak összességében, többet híztak, nagyobb lett a zsírtömegük és nem sikerült a későbbi fogyókúrájuk sem. Minden mért különbség a két csoport között elérte a statisztikailag szignifikáns mértéket.

A kutatási eredményeket bemutató tanulmány szerzői, Dr. Susan Swithers és Dr. Terry Davidson szerint a magyarázat nem is olyan bonyolult.

Mivel a szervezet ahhoz van szoktatva, hogy az édes étel fogyasztása jelentős kalória-bevitellel jár együtt, összezavarodik, ha "hiába" esszük az édességet. Úgy érezzük ezért, hogy az adott táplálékból többet kell fogyasztanunk, mivel az önkontroll képessége elveszik.

Ez magyarázhatja a meglehetősen eltérő kutatási eredményeket is a témában. A mesterséges édesítők használata kapcsán egyes kutatócsoportok súlycsökkenésről, míg mások hízásról számoltak be. Emiatt a tudományos élet szakértői között egyelőre nincs konszenzus.

Dr. Swithers és munkatársai eredményei azonban illeszkednek azokhoz a bizonyítékokhoz, melyek szerint a diétás üdítőitalok fogyasztása a várt súlycsökkentő hatás helyett túlsúlyt és metabolikus szindrómát - deréktáji elhízást, magas vérnyomást és csökkent inzulinérzékenységet - eredményez.

Szerencsére azonban a fogyni vágyók továbbra is számolgathatják a kalóriákat, hiszen a kalória-bevitel megszorításának fogyasztó hatását nem cáfolják a fenti eredmények. Az is ismert viszont, hogy nehezebb folyamatosan számon tartani az elfogyasztott ételek kalóriatartalmát, mint alacsony kalóriatartalmú ételeket választani, és azokból korlátlan mennyiséget megenni.

medipress
Vérnyomáscsökkentő céklalé
Az éhezés megvédi az egereket a kemoterápia mellékhatásaitól
Víz, Zene, Virág Fesztivál
A fokhagyma titkai
Mit tehetünk a vesekő kialakulása ellen?
Archívum
Vissza a nyitóoldalra
 
Hogyan védekezel a leégés ellen?
Magas faktorsz
Nem használok semmit
Nem megyek 12.00- 15.00-ig napra
Napkrém, fehér ruha, szalmakalap
 

pavilonok2.jpg
 
 evobike_1.jpg
 
tulimanna.jpg
 
white.jpg
 
width_210_sym.png
© 2007 DietInfo Online. Minden jog fenntartva.                                  Médiaajánlat | Írjon nekünk! | Linkajánló

Impresszum
Jogi információk