Miért a Dietinfó? Diéták Fogyókúra Baba-mama Receptek Fórum Webshop Böjt Alternatív
Vérnyomáscsökkentő céklalé
| 0000-00-00 00:00:00

Egy nemrég végzett kutatás szerint napi két pohár céklalé hatékonyan csökkentheti a vérnyomást.
Ismerősömnek ajánlom Kinyomtatom
A kutatást végző brit tudósok szerint ez újabb ok, hogy zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrendet alakítsunk ki. A cékla igen gazdag nitrátokban, ennek köszönheti számos jó tulajdonságát. A spenót, fejessaláta és más leveles zöldségek is kiválóak nitrát-tartalom szempontjából, így ezek fogyasztása is ajánlott.

Az eddigi táplálkozási felmérések kutatások igazolták a zöldség és gyümölcsfogyasztás vérnyomásra gyakorolt jótékony hatásait, amelyeket főleg azok antioxidáns-tartalmának tulajdonítottak. Ám az újabb kutatások szerint a nitrátoknak az antioxidánsokénál jóval nagyobb szerepük van a vérnyomáscsökkentésben.

A mostani kutatás során 14 önként jelentkezővel fél óra alatt két pohár céklalevet, illetve két pohár vizet itattak meg. Ezek után negyedóránként megmérték a résztvevők vérnyomását 24 órán keresztül. A vízivókhoz képest a céklalevet fogyasztók vérnyomása jóval alacsonyabb volt, már az elfogyasztást követő első órában is, és a céklalé jótékony hatása még másnap is érezhető volt.

A céklalében lévő nitrátokat a nyálban található baktériumok nitritté alakítják. A gyomorba érve a nitrit vagy nitrogén-dioxiddá alakul, vagy belép a véráramba. A kutatók szerint a vérnyomás akkor a legalacsonyabb, ha a vér nitrit-szintje elég magas. A tudósok megfigyelései szerint a nitritek csökkentik az ún. endoteliális diszfunkció kialakulásának esélyeit, amely tulajdonképpen a véredények rugalmasságátnak csökkenését jelenti, így azok nem képesek megfelelően reagálni a véráramban bekövetkező változásokra.

"Kutatásaink szerint a cékla, vagy egyéb nitrátgazdag zöldségek fogyasztása igen jótékony hatással van a szív- és érrendszerre, és természetes vérnyomáscsökkentő hatással is bír" - nyilatkozta Dr. Amrita Ahluwalia, a kutatócsoport egyik vezetője, a William Harvey Kutatóintézet munkatársa. A kutatási eredményeket bemutató közlemény a Hypertension c. szaklapban jelent meg.

medipress


Vérnyomáscsökkentő céklalé
Az éhezés megvédi az egereket a kemoterápia mellékhatásaitól
Víz, Zene, Virág Fesztivál
A fokhagyma titkai
Mit tehetünk a vesekő kialakulása ellen?
Archívum
Vissza a nyitóoldalra
 
Melyiket szereted jobban?
Cseresznye
Meggy
 

pavilonok2.jpg
 
 evobike_1.jpg
 
tulimanna.jpg
 
white.jpg
 
width_210_sym.png
© 2007 DietInfo Online. Minden jog fenntartva.                                  Médiaajánlat | Írjon nekünk! | Linkajánló

Impresszum
Jogi információk