info@dietinfo.hu
/ Mozgás / Elektromos kerékpárok, miért jó?

Elektromos kerékpárok, miért jó?

Sok szó esik a “hibridekről” és társaikról manapság, de több cikkünk ellenére még mindig nagyon sok a téves gondolat amiket látunk, hallunk. Most nem lesz szó a klónozásról és a gén manipulációról, hiszen a hibrid nem csak egy vonalon lehet tökéletesíteni. Próbálunk pro és kontra érveket is felsorakoztatni, mert azt látjuk nemcsak az árak miatt van alaposabb fenntartása a bringásoknak.

Régebben írtunk a pedelec kerékpárokról, de nem tértünk ki az előny, hátrány kérdéskörre csak inkább a technikára fókuszáltunk. Tudjuk, hogy számtalan kategorizálás létezik, ezért ezt most nem tárgyaljuk. Mostani cikkünkben inkább vizsgáljuk meg a létjogosultság és a használat- de hogyan kérdését.

Sokan amíg nem próbáltak ilyen modellt elzárkóznak a félelmek miatt, hogy ez így nem is kerékpár és csak akkor vennék ilyet ha 70 éves elmúlok…vagy tökéletesen nemzőképtelenné váltam. Nekik is próbálunk segíteni, de tény, nálunk kipróbálva egy-egy jobb modellt könnyebben magától érthetődővé válik a kérdéskör.

pedelec

 

 

 

 

 

 

 

Miért használjunk pedelec-et?

  1. környezettudatos az üzemeltetése, mert nem füstölög a városban
  2. napelemről is tölthetjük, így sem atom, sem szénerőművet nem kell szorgalmaznunk vele, illetve a használatával
  3. egészséges, hiszen a napi testmozgásunk nem úszható meg, hiszen ezek nem elektromos robogók, itt ha mi nem tekerünk a rendszer sem segít
  4. a vásárlás után nagyon jó a kilóméter költségünk, főleg ha munkahelyen és/vagy napelemmel töltjük újra
  5. innovatív és fiatalos lehet a megítélésünk, hiszen ez tőlünk nyugatra elfogadott nemcsak az alsóvezetők körében, sőt van ahol már pont a környezeti terhelés mennyisége a trendi szempont. (itthon még vagány a Lamborghini de Svédországban már többlet energiát termelő lakóházakat terveztek)
  6. Mindenkinek fontos az idő, hiszen jelen tudásunk alapján véges az egyén számára, ki ne ismerné az érzést, mikor a dugóban ülünk az amúgy nagyon drága autónkkal és pont nem érünk oda a fontos megbeszélésre. Time Management mondanák a nagy “sikeroktatók” és igazuk is lenne, hiszen még Budapest méretű városban sem lehet könnyen autóval jobb időt futni mint mondjuk egy 45km/h-s pedelec-kel.
  7. akusztikai és hangterhelést sem teszünk az amúgy is túl zajos környezetünkre, hiszen ezek az elektromos motorok hallhatatlanul végzik a munkát
  8. az éves közlekedési költségünket nézve a kezdeti de hosszútávú beruházás után a legjobb kilométer költségeket érhetjük el
  9. már a 25 km/h-s modellek is, de a 45 km/h-s típusok főleg sokkal kényelmesebbek és gyorsabbak, mint az önerejű kerékpárok
  10. olyan emelkedőn is átjutunk, amiről rámálmainkban sem akartunk hallani
  11. kimehetünk terepre is kerékpározni, hiszen a rendzser segítségével dinamikusan tudunk ott is közlekedni, ahol eddig önerőből elakadtunk
  12. ma már összteleszkópos, elektromos rásegítő rendszerrel megáldott modellek is léteznek
  13. megoldható a 2-3 gyermek szállítása is környezet tudatosan
  14. nagyon előnyös személyes juttatás lehet cégek számára egy-egy ilyen kerékpár vásárlása illetve használatra való átengedése a cégen belüli személyeknek, azon kívül, hogy kifejezi a cég kultúráltságát és felelősségteljes gondolkodását a környezettudatosság terén, ráadásul rezsi költséget növel az elektromos akkumulátorok feltöltése…(speciális juttatás)
  15. garantáltan megszabadulunk a felesleges kilogrammoktól ha napi 20-30 percet kerekezünk csak a munkába menet és ugyanennyit vissza
  16. hiába érezzük, hogy csak magatehetetleneknek való a rendszer pontosan belátható, hogy 45 km/h-val átlagos ember nem tud izzadtságmentesen eljutni A-ból B-be kerékpárral, tehát komfortos a használata
  17. olyan területeken, utakon tudunk közlekedni, ahol autóval soha nem tudunk behajtani
  18. ki tudjuk szellőztetni a fejünket rekreációs jelleggel is akár
  19. kisebb helyen fér el mint egy autó vagy mint egy motor, sőt a 25-26 kilógrammnak hála akár az emeleti lakásunkba is felvihetjük, nem aggódva azon, hogy ellopják-e a házunk elöl
  20. Egy jó autó árának még így is csak ötöde, tizede a hibrid kerékpár ára!!

Miért ne használjunk pedelec-hibrid kerékpárt:

  1. a minőségi, tartós darabok inkább csak 2000 Eurótól indulnak, ami árfolyam függvényében olyan 600.000 Ft felett értelmezhető
  2. esőben fel kell öltöznünk rajta, nem úgy mint az autónkban
  3. hiányos a magyar közlekedési morál, így aki nem tud előzékenyen, defenzíven vezetni annak veszélyes a közlekedés főleg ha nem tud végig kerékpár úton haladni
  4. egy-egy jobb modell drága, tehát nagyon kell óvnunk a lopástól, illetve ha mégis más használja tovább, mint akinek szántuk az világháborús bombatölcsér méretű krátert tud ütni a család költségvetésén, amit a következő havi fagyipénz bedobásával nem mindig tudunk orvosolni (kivéve fagyi gyártók)
  5. itthon még van, aki a kivagyiság mérését Rolexben, Mercédeszben tudja csak skálázni, tehát náluk nem nyom latba egy-egy kerékpár, még akkor sem ha hozzánemértésében nem látja, hogy 2 milliót is költhettünk rá. Az Ő szemükben, aki teker az CSÓRÓ, van mondjuk némi szikra itt is már, sőt egész jó kis “polgárpukkasztásokat” lehet kezdeményezni, amikor kiderül a kerékpárunk többe került mint az Ő nyugati, levetkőzött, romhalmaz autója…
  6. 4 gyermek szállítása nehézkes
  7. drágább mint a hagyományos “nagyáruházi” kerékpár, sőt tudjuk, hogy kínai robogóból is “kettőt kapok” ennyiért….(de milyet is?)
  8. az akkumulátor csomag ciklustól függően 5-7 év alatt tönkre mehet, főleg ha nem is törődünk vele megfelelően

Happy ending:

Magamat is beleértve több “ex” kerékpárost is kérdeztem sőt teszteltem a témában, egyöntetű vélemény volt a húúúú azt a ….., ez ilyet tud!? Nem kell Albertnek lenni és Einsteinnek sem, hogy belássuk a rásegítéses rendszer nemcsak az idősek privilégiuma, ezért a gyártók nagyon komoly, összteleszkópos MTB modelleket is gyártanak az ambíciózusabb közönségnek.

Ne fogjuk vissza magunkat, ha ki akarnánk próbálni egyet! (még szíjhajtásos modelt is találunk a piacon!)

www.evobike.hu

Kérjük értékeld a cikket!

Comments are closed.