A – vitamin

Több, hasonló szerkezetű vegyület tartozik ebbe a csoportba, melyek hasonló hatással is bírnak. Egy részük, mint a retinol, a retinál és a különböző karotinok, az emberi szervezetben A – vitaminná alakulnak és így fejtik ki pozitív hatásukat. Másik csoportjuk, a karotinoidok pedig antioxidánsok és komoly betegség megelőző szerepük van. Ilyen a likopin, mely a piros gyümölcsökben, zöldségekben található, például paradicsom. A zeaxantin a kukoricában és a krumpliban, a lutein pedig a kiviben, brokkoliban van nagyobb mennyiségben.

Kiegyensúlyozott étrend mellett az A – vitamin megfelelő mennyiségben kerül a szervezetbe. Mivel zsírban oldódó vitamin, felszívódásának hatékonyságát csökkenthetik a zsír felszívódásának zavarával járó betegségek, vagy a túlzottan alacsony zsírbevitel. Ilyen esetekben lehet indokolt a vitamin tabletta formájában történő pótlása, egyéb esetben erre nincs szükség.

Az A – vitamin túladagolása azonban súlyos toxikus tünetekhez vezethet, ezt mindenképpen kerüljük. A megfelelő mennyiségű A – vitamin szükséges a bőrünk, hajunk, körmünk egészségéhez, az immunrendszer támogatásához, a megfelelő csontfejlődéshez és látáshoz. Táplálékaink közül a már korábban említettek mellett megfelelő A – vitamin forrás a tej és tejtermékek, belsőségek, tojás, az erős színű, zöld, piros, zöldségek és gyümölcsök.

Warning: chmod() has been disabled for security reasons in /var/www/dietinfo.hu/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 47