Vastag-és vékonybélrák megelőzése- diétával?

Ez a fajta daganat fajta elsősorban a közé-és idősebb korosztályt érinti.  A környezeti hatások és genetikai tényezők egyszerre vezetnek a betegségek kialakulásához.

A megelőzést nem lehet elég korán kezdeni. Nyilván nem csak erre a betegség típusra jellemző, hogy már fiatal korban érdemes a táplálkozást, mozgást úgy kialakítani, amelynek sikere képen kiiktatjuk a tumorok kifejlődésének kockázati tényezőit.

Egyik legfontosabb probléma, amit megelőzhetünk a helytelen táplálkozás és az elhízás. 20%-os többlet súly, már kockázati tényt jelent.

Mit tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük a betegség kialakulását?

– Növeljük a növényi rostbevitelt! Mit értünk ezalatt? Sokkal többször fogyasszunk gyümölcsöt (napi 1x minimum), hüvelyeseket, korpafélét, teljes kiőrlésű lisztből készített termékeket.

– Csökkentsük a napi zsírbevitelt! Ez nem azt jelenti, hogy növényi olajokat mértéktelenül locsolgassuk! Arra is oda kell figyelni! Fontos tudni, hogy a sok hús és a zsiradékok emelik a székletben található koleszterin-tartalmú epesavak koncentrációját és ez által megváltoztatják a vastagbél baktériumflóráját, így a rothasztó baktériumok kerülnek túlsúlyba az erjesztőkkel szemben. A rákkeltő vegyületek, melyek ilyenkor keletkeznek növelhetik a rák kialakulásának kockázatát.

– Kerüljük a káros hatású élelmiszereket!  Valljuk meg, azért ha végigolvasunk egy ilyen listát rájövünk, hogy enélkül is lehet élni.  Milyen ételekről, élelmiszerekről beszélünk? Megégett, túl sült ételek, többször felhasznált zsiradékok, füstölt készítmények, nitrittel dúsított élelmiszerek. Az általában “mű” ételek, nem otthon elkészített készételek, konzervek többsége, gyorséttermi ételek.

– Dohányzás mellőzése!

– Alkohol mértékkel történő fogyasztása!

– Napi minimum 2–3 liter víz fogyasztása. Nem győzzük hangsúlyozni, itt nem ízesített vizet értünk, semmilyen üdítőt, tiszta vizet- ha lehet csapvizet, vagy tisztított vizet.

– Mozgás! – A napi 20 percbe eddig még szerencsére senki nem halt bele, így nyugodtan mozoghatunk napi 20 percet. Kiemelnénk, hogy a séta is mozgás, aki azt a kifogást találná ki, hogy túlsúlya miatt nem tud futni, edzőterembe járni, annak ajánljuk, a sétát, eleinte csak lassan és lehet fokozatosan növelni a távot és a tempót is!

Ha további kérdése lenne kérjük ne habozzon és írjon nekünk!

info@dietinfo.hu