Tanévkezdésről, egészségesen!

Az ősz beköszöntével kezdődik az óvoda és az iskola, ami a szülőknek a tanévkezdésre való felkészülést jelenti. Az iskolaszerek beszerzése fontos feladat, de nem csak erre kell figyelni az édesanyáknak, édesapáknak: a kicsik szervezetét is fel kell készíteni, hiszen az új közösséggel velejár, hogy új kórokozókkal, baktériumokkal is találkozni fog a gyermek.

Egy új közösségbe lépés a gyermeknek bizony sok izgalommal jár: új barátok, tanárok, megannyi új impulzus éri a kicsiket, teljesen átalakulnak hétköznapjaik. Az eddigi otthoni biztonságos közegből egy új ismeretlenbe lépnek. A sok új élmény viszont rengeteg „láthatatlan velejáróval” is rendelkezik, hiszen az eddig ismeretlen baktériumok, kórokozók, gombák is részei lesznek a gyermekek hétköznapjainak. Ahhoz, hogy a gyermek gond nélkül vegye ezeket az akadályokat, még a tanév beköszönte előtt érdemes elkezdeni szervezetük felkészítését.

Az immunrendszer felkészítése

A felkészülés egyik „pillére” az immunrendszer megerősítése. A gyermekeknek más a tápanyagigénye mint a felnőtteknek, erre érdemes odafigyelni a hétköznapokban: nekik kb. 55-60 % szénhidrátra, 15-20 % fehérjére és 25-30 % zsiradékra van szükségük. Ez különösen fontos, ha reggelit, uzsonnát visz magával a gyerkőc, hiszen egy tudatosan, zöldségekben és rostban gazdag táplálkozás nagyban hozzájárulhat a vitaminok, ásványi anyagok napi beviteléhez. Mindemellett érdemes lehet kifejezetten gyermekeknek szánt vitaminokkal is hozzájárulni az immunrendszer felkészítéséhez.

Hasmenés megelőzésére a bélflórát kell felkészíteni!

Az immunrendszer mellett ugyanolyan fontos a gyermekek bélflórájának felkészítése is. Tapasztalt szülőknek sajnos nem újdonság, ha a gyermek hányással, hasmenéssel marad otthon az első hónapokban, ami egyes esetekben megelőzhető, ha „jótékony” baktériumokkal készítjük fel a kicsiket. Fontos azonban, hogy hasonlóan a tápanyagigényhez, ezt is a gyermek bélflórájához illeszkedve tegyük. A gyermekek bélflórájának más az összetétele, hiszen náluk lactobacillusok, bifidobactériumok egyaránt megtalálhatók, ellentétben a felnőttekével, ahol már a lactobacillusok vannak túlsúlyban. Ennek megfelelően mindig olyan készítményt kell választani, melyben mindkét baktériumfajta megtalálható. Másik fontos szempont a probiotikumok választásánál, hogy az lehetőleg „bélazonos” készítmény legyen. Ezek ugyanis normális esetben megtalálhatóak a gyermekek egészséges bélflórájában, ezáltal ott elszaporodni is képesek, fenntartva a normál állapotot.

Recent Posts
Ideológiák, vallás, intimitás

2018. szeptember 11, kedd

Minta étrend- 2000 kcal

2018. szeptember 11, kedd

Túrós szendvics újhagymával

2018. szeptember 11, kedd

Tanévkezdésről, egészségesen!

2018. augusztus 22, szerda

Hogyan változol?

2018. augusztus 7, kedd

Kategóriák